Vauhdikas viimeinen päivä Espanjassa

26.03.2026

Torstaina saimme kutsun paikalliseen hyväntekeväisyysjuoksutapahtumaan. 

Aamulla ennen tapahtumaa sanoimme hyvästit Espanjan ”kartanolle” ja vuokra-autolle. Sen jälkeen kävelimme keskustassa sijaitsevaan BRIANin yksikköön, josta lähdimme yhdessä juoksutapahtumaan.

Tapahtumaan osallistui eri kouluja Palenciasta. Myös BRIANin eritysryhmät osallistuivat tapahtumaan, ja heidän kanssaan saimme tutustua ja osallistua tapahtumaan. Kaikki osallistujat saivat rintaansa lapun, jossa oli omat nimikirjaimet sekä mitä organisaatiota, koulua tai luokkaa edustaa. Juoksusta tulleet varat kerättiin tänä vuonna autisteja tukevalle säätiölle. Meidän porukka kannusti kovasti. Vähän kävimme kisareittiäkin kurkistamassa.

Sitten meidän pitikin jättää jäähyväiset Palencialle ja lähteä kotimatkan ensimmäiselle etapille: junalla Madridiin. Olimme yötä lentokentän lähellä hotellissa ja perjantai-aamuna lähdimme Finnairin lennolla Helsingin kautta kotiin Kokkolaan. Paljon oli matkalla näkemistä ja uuden oppimista! Kiitos BRIANin henkilökunnalle ja Erasmusplussalle!

Share